جامع مقالات ترازو و باسکول

مقالات ترازو ،باسکول

ترازو زیرپایی جهت توزین افراد مورد استفاده قرار میگیرد این دستگاه که راه حلی برای کاهش وزن به شمار می رود دارای قابلیت اندازه گیری چربی بدن ، تبدیل کیلوگرم به پوند و خاموشی خودکار می باشد ظرفیت تعریف شده برای این دستگاه ١٥٠ کیلوگرم است


نویسنده: مینا نیکنام ׀ تاریخ: دو شنبه 29 شهريور 1395برچسب:ترازوی omron, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روند آزمون باسکول در ایران از سال ٨٩ آغاز گردید کالیبراسیون باسکول باید مطابق استاندار ٧٤٧ انجام می شد طبق این استاندارد امکان سنجش صحت عملکرد باسکول با ٣ تا ٥ تن وزنه امکان پذیر بود . یعنی دقت عمکرد دستگاه تنها تا وزن ٣ یا ٥ تن مشخص می شد و برای وزن های بالاتر امکان بررسی کارکردباسکول نبود این روش برای سنجش صحت عملکرد باسکول های قدیمی و باسکول مکانیکی مناسب و کافی بود زیرا هم میزان ظرفیت باسکول قدیمی و مکانیکی کمتر بود و هم استقامتشان در برابر عوامل مختلف بیشتر بود این روش با استفاده از وزنه های گرد سنگین وزن که بر روی باسکول قرار می گرفت انجام می شد البته که این روش برای این نوع دستگاه بسیار کاربردی بود و می توانست به خوبی میزان صحت عملکرد دستگاه را بسنجد .

ولی با ساخته شدن باسکول دیجیتال و به وجود آمدن فناوری های جدید در ساخت باسکول و بالاتر رفتن حجم قابل توزین توسط سیستم های توزین استفاده از روش های قدیمی دیگر کافی نبود و نمی توانستیم بر اساس آن از صحت عملکرد توزین اطمینان حاصل کنیم . در این شرایط استاندارد ٧٤٧ عملا دیگر کاربردی نداشت و می بایست روش جدیدی برای سنجش صحت عملکرد باسکول دیجیتال تصویب و اجرایی می شد این روش باید این امکان را ایجاد می کرد تا باسکول های مختلف با ظرفیت های مختلف را بتوان سنجید و از صحت عملکرد آن ها مطمئن شد .

به همین خاطر در سال ١٣٨٦ استاندارد ١٠٢٧٤ به تصویب رسید و در سال ١٣٨٩ ابلاغ و لازم الاجرا شد این استاندارد ناظر بر روش های جدید برای سنجش صحت عملکرد انواع باسکول است با تصویب این استاندارد آزمایشگاه های جدیدی به کشور وارد شدند و روش های نوین کالیبراسیون باسکول طراحی شد .

در این روش تست دستگاه با ٣٥ درصد ظرفیت کل باسکول انجام می شوداین تست با استفاده وزنه های استاندارد انجام می گیرد وزنه های تست جدید با طراحی بهتری سطح فشار وارد بر دستگاه را پخش می کنند تا میزان دقت باسکول بهتر سنجش شود تجهیزاتی که برای این استاندارد تهیه شده قادر است برای باسکول ٦٠ تنی و ٧٠ تنی نیز مورد استفاده قرار گیرد .

البته باید گفت قبل از سال ٩١ عده از تولید کنندگان باسکول دیجیتالی نسبت به انجام صحیح این استاندارد کوتاهی و کارشکنی می کردند به این صورت که معمولا با توجه به اینکه میزان وزنه هایی باید با آنها هر سیستم را سنجید باید دارای ٣٥ درصد وزن ظرفیت کلی باسکول باشد ولی این تولید کنندگان با استفاده از کمتر از این درصد اقدام به سنجش می کردند در نتیجه باز هم این روش چندان دقیق نبود و نمی توانست به درستی عملکرد باسکول را نشان دهد . همچنین با اجرای غلط این استاندارد به این گونه که معمولا بجای پخش وزنه های سنجش بر روی سطح باسکول آن ها را به صورت یکجا و نقطه ای قرار می دادند اصولا کاربری این روش را از بین می بردند . بعد از سال ٩١ با پیگیری سازمان های مختلف تمام واحد ها و تولیدی ها مجبور شدند با اجرای صحیح و درست این استاندارد اقدام به سنجش نمایند .

نویسنده: مینا نیکنام ׀ تاریخ: شنبه 20 شهريور 1395برچسب:باسکول,خرید باسکول , فروش باسکول, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

توسط شرکت آلمانی بیورر ساخته شده است که با بدنه ای از جنس پلاستیک فشرده و صفحه توزین شیشه ای تولید شده است ، اینترازو قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد ، ظرفیت آن ٥ کیلو گرم است و در ابعاد ٢٢.٥×١٦.٥×٥.٣ سانتی متر عرضه می شود.این ترازو بیورر دارای طراحی ساده و با رنگ سفید است ، در صورتی که جمع شود باز هم صفحه نمایش آن قابل دیدن است ، دارای قابلیت خاموش شدن خودکار است و همچنین در صورتی که موادی با وزنی بیشتر از ظرفیت بر روی آن قرار بگیرد هشدار می دهد تا فشار اضافی بر لودسل آن وارد نشود ، صفحه نمایشگر دیجیتال این ترازو نیز واضح و خوانا است و از فاصله دور هم می توان آن را خواند ، منبع تغذیه این ترازو آشپزخانه ٢ عدد باتری است که می تواند برای زمان زیادی کار کند.

 




مدل ظرفیت توزین دقت توزین ابعاد
ترازو بیورر ks٥٢ ٥ کیلو گرم ١ گرم ٢٢.٥×١٦.٥×٥.٣
نویسنده: مینا نیکنام ׀ تاریخ: شنبه 20 شهريور 1395برچسب: ترازو آشپزخانه شیشه ای , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بدنه این ترازو و کاسه توزین آن از جنس پلاستیک فشرده است و دارای طرحی ساده و جذاب می باشد ، این ترازو با ظرفیت وزنی 3 کیلو گرم و 1.2 لیتر برای مایعات و  ابعاد 22×15×5 سانتی متر انتخاب خوبی برای استفاده در آشپزخانه است.
قابلیت شست و شو کاسه توزین با ماشین ظرف شویی نیز به تمیزی بیشتر آن کمک می کند.در صورتی هم که جسمی با وزن بیشتر از ظرفیت بر روی آن قرار دهید هشدار می دهد تا به لودسل آن صدمه وارد نشود.استفاده دوگانه از آن هم به صورت صفحه تخت و هم تعبیه کاسه توزین باعث می شود بتوان با این ترازو تمام مواد غذایی را توزین کرد.
 
 



مدل ظرفیت توزین دقت توزین ابعاد
ترازو بیورر ks25 3 کیلو گرم 1 گرم 22×15×5


نویسنده: مینا نیکنام ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 شهريور 1395برچسب:ترازو اشپزخانه ,ترازو ,ترازو بیورر , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ترازوی فوق در بدنه آن پلاستیک فشرده و صفحه توزین آن شیشه به کار رفته است ، این ترازو می تواند اجسام سنگین تا 20 کیلوگرم را توزین نماید و در ابعاد 30×22×2.5 سانتی متر ساخته می شود.امکان ذخیره سازی آخرین عملیات توزین از ویژگی های این ترازو دیجیتال است ، این ترازو علاوه بر اینکه قابلیت خاموش شدن خودکار را دارد با دکمه جداگانه ای هم روشن و خاموش می شود ، سایر دکمه های کاربری این ترازو به صورت لمسی طراحی شده است ، این ترازو با استفاده از باتری کار می کند که به راحتی قابل تعویض می باشد.




مدل
ظرفیت توزین دقت توزین ابعاد
ترازو بیورر ks59 20 کیلو گرم 1 گرم 30×22×2.5
نویسنده: مینا نیکنام ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 شهريور 1395برچسب: ترازو دیجیتال, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 به عنوان یک ترازو خانگی توسط شرکت بیورر آلمان از شیشه نشکن و با طرحی زیبا بر روی آن ساخته شده است ، ظرفیت این ترازو خانگی ١٥٠ کیلو گرم و دارای ابعاد مناسب ٣٠×٣٠×١.٩ سانتی متر می باشد که اننتخاب خوبی برای استفاده در منزل است.

 

مدل ظرفیت توزین دقت توزین ابعاد 
ترازو بیورر gs٢٠٩ ١٥٠ کیلو گرم ١٠٠ گرم ٣٠×٣٠×١.٩
نویسنده: مینا نیکنام ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 شهريور 1395برچسب:ترازوی وزن کشی بیورر , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ترازو قطعه شمار جادور ساخت کشور تایوان دارای بدنه ی مقاوم در برابر ضربه و فشار بوده و قابلیت شمارش قطعات با دقت یک دهم گرم در ظرفیت ٥٠٠ گرم را دارد ، این دستگاه در گروه ترازوی گرمی قرار گرفته است ترازو جادور یکی از ترازوی دیجیتالی است که در گروه صنعتی فعالیت گسترده ای دارد و تمامی محصولات تولید توسط این کارخانه در این گروه قرار دارند و تمامی فعالت خود را صرف تولید ترازوی صنعتی با دقت های گوناگون نموده است و اکثر ترازو های جادور دارای قطعه شمار داخلی می باشد و امکان شمارش قطعات را همراه دارند .

 

 


نویسنده: مینا نیکنام ׀ تاریخ: چهار شنبه 3 شهريور 1395برچسب:ترازوی صنعتی جادور , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , balancearticles.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com